Levering door heel Nederland en België
Gratis proefstukjes

Veelgestelde vragen

Voor het verzendklaar maken, transporteren en afleveren van de bestelling zijn de kosten voor heel Nederland en België € 21,99. Uitgezonderd zijn de Waddeneilanden; alles is mogelijk alleen de bezorgkosten zijn op aanvraag.
Voor kleine orders geldt een toeslag van € 19,50 bij een orderbedrag van minder dan € 40,00. En voor lijstwerk met een lengte langer dan 4 meter wordt een transporttoeslag berekend van € 29,59. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Jazeker, deze is te bezoeken op maandag t/m vrijdag van 08:00 uur tot 17:00 uur en op zaterdag van 08:00 uur tot 14:00 uur. Je vindt onze shworoom op De Hammen 6 in Ravenstein. Daarnaast hebben we ook een showroom in Antwerpen (België). Het adres van deze showroom is: Boomsesteenweg 645, 2610 Antwerpen. Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@plintenfabriek.nl.

Bij de Plintenfabriek kun je kiezen voor betaling via iDeal of betaling per pin. De eenvoudigste manier is om te betalen met iDeal bij het plaatsen van je bestelling. Je kunt er helaas niet meer voor kiezen om je bestelling bij levering te betalen i.v.m. Covid-19. Als je je order afhaalt, kun je nog wel met pin betalen.

Geen probleem, we helpen je graag bij je project.

Voorgelakt betekent dat het product twee grondlagen en één vullaklaag als voorbewerking krijgt. Ook deze vullaklaag is neutraal wit en we hebben dus nog geen kleurnummer nodig. Door deze voorbewerking en zorgvuldig schuren is je product bij het aflakken zeer strak op kleur te brengen.

De Plintenfabriek heeft 90% van het gegronde assortiment op voorraad. De overige 10% wordt op bestelling geproduceerd. De gelakte producten en overzetplinten worden ook op bestelling als maatwerk geproduceerd. Voor onze actuele voorraad van een bepaald product kun je telefonisch contact met ons opnemen.

Een bestelling met enkel voorraad­producten kunnen wij meestal probleem­loos voor je aanpassen. Een wijziging kun je doorgeven door een e-mail te sturen naar klantenservice@plintenfabriek.nl.

Bestellingen met maatwerk­producten moeten binnen 24 uur aangepast worden. Lees hier welke producten maatwerk zijn bij de Plintenfabriek.

Dat kan gebeuren. Onze website en het assortiment wordt voortdurend geactualiseerd. Stuur dan een e-mail met je vraag naar het verkoopteam. Een product kan niet meer verkrijgbaar zijn of het is maar tijdelijk en een volgend moment weer op de website verschijnen.

De Plintenfabriek heeft haar transport in eigen beheer. Onze logistiekafdeling plant alle leveringen. De voorkeuren van onze klanten worden meegenomen in de planning, maar kunnen niet gegarandeerd worden. Als er door omstandigheden niet kan worden geleverd, dan krijg je automatisch een nieuwe afleverdatum toebedeeld.

Wij geven je een dag en tijdvak aan. De tijdvakken vallen tussen 08:00 en 12:00 uur, tussen 10:00 en 14:00 uur en tussen 13:00 en 18:00 uur. Onze chauffeur zal je circa dertig minuten voor de levering bellen, zodat je niet gedurende het gehele tijdvak thuis hoeft te blijven.

Wanneer je je voorkeur aangeeft via planning@plintenfabriek.nl, proberen we je op de gewenste datum en tijd in te plannen. We kunnen dit echter niet altijd garanderen. De levering van je producten wordt altijd in telefonisch overleg met je afgestemd. Indien wij je niet kunnen bereiken, spreken we je voicemail in of sturen we een e‑mail.

Onder Aanvragen in de menubalk vind je het tabje Offerte aanvraag. Hier kun je eenvoudig een offerteformulier invullen. Op orders minder dan 100 meter en op geldende aanbiedingen geven wij helaas geen korting.

Ja, dat kan. Bij het plaatsen van je order kun je aangeven dat je de bestelling wilt komen afhalen. Let op: afhalen in België is niet mogelijk

Het afhalen van een order kan van maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 16:00 uur, nadat je ons bericht per e-mail hebt ontvangen dat je bestelling klaarstaat.

Je kunt je order annuleren tot 24 uur na het plaatsen van je bestelling. Het annuleren kan per e‑mail.

Ja, op de pagina Bedrijven vind je meer informatie hierover.

Wanneer je je producten wilt laten monteren, kun je dit ook via de website aangeven bij het plaatsen van je bestelling. Of geef dat zo spoedig mogelijk alsnog telefonisch of per e‑mail aan ons door. Wij nemen op een later moment opnieuw contact met je op om je montage in te plannen.

Onder Stijl kun je kiezen voor bijv. modern of klassiek en zo het aanbod vereenvoudigen. Ben je er nog niet helemaal uit? Onder Aanvragen in de menubalk vind je het kopje Proefstukje aanvragen. Je ontvangt tot vier proefstukjes kosteloos thuisgestuurd. Vermeld bij je aanvraag de productcode, het model en de gewenste afmeting van het product, waar je interesse in hebt. We zullen dan zo spoedig mogelijk je proefstukje(s) toesturen. Klik hier

Producten kunnen worden geretourneerd in originele staat en originele verpakking, uitgezonderd is het geproduceerde maatwerk. Onder maatwerk vallen onder andere overzetplinten, al het grenen, al het eiken, speciaal gelakte materialen, eindstukjes, sokkels en radiatorombouw en deze producten kunnen wij helaas niet terugnemen. Alle overige producten kunnen binnen 14 dagen na levering retour worden gezonden.
Wil je producten retourneren? Dan vragen wij je vriendelijk om gebruik te maken van het retourformulier. Lees de instructies zorgvuldig, vul alle gegevens in en voeg een print van het formulier bij de retourzending. Hou eventueel een kopie voor de eigen administratie.

Akkoord Weigeren
Wij gebruiken cookies op onze website om de gebruikerservaring te verbeteren. lees meer over onze cookies.
Doorgaan met het gebruiken van de website, geeft aan dat u akkoord gaat met ons cookiebeleid